در عصر دیجیتال امروز تهدید حملات امنیت سایبری به طور فزایندهای رایج و به یک نگرانی دائمی برای مشاغل در هر اندازهای تبدیل شدهاند. شرکتها دائماً در معرض اشکال مختلف نرمافزارهای مخرب هستند که معمولاً به عنوان ویروس شناخته میشوند. این ویروسها میتوانند دادههای حیاتی سازمان را تخریب کنند و منجر به زیانهای مالی، آسیب رساندن به سازمان و به خطر افتادن اعتماد مشتری شوند. وجود آنتی ویروس های سازمانی برای محافظت از دادههای حساس سازمان و اطمینان از تداوم عملیات ضروری است.
در این مقاله قصد داریم فرایند خرید و مقایسه آنتی ویروس سازمانی را بررسی کنیم. همچنین به کسبوکارهای مختلف از این طریق کمک کنیم تا به طور آگاهانه بتوانند برای محافظت از دارایی و اطلاعات ارزشمند خود تصمیمگیری کنند. همچنین بهترین نوع آنتیویروس مناسب برای کسبوکار خود را انتخاب کنند.
اهمیت آنتی ویروس سازمانی برای مشاغل
اهمیت آنتیویروس برای مشاغل را نمیتوان نادیده گرفت. مجرمان سایبری به طور مداوم در حال ابداع راههای جدیدی برای نفوذ به شبکهها و دسترسی غیرمجاز به اطلاعات حساس هستند. یک تخلف میتواند عواقب مخربی از جمله خسارات مالی، آسیب به اعتبار شرکت و حتی در برخی موارد مسئولیتهای قانونی در پی داشته باشد. با استقرار یک آنتی ویروس سازمانی قابلاعتماد میتوانید خطر چنین حوادثی را به میزان قابل توجهی کاهش دهید. همچنین از داراییهای دیجیتال سازمان خود به راحتی محافظت کنید.
در واقع آنتیویروس به شرکت و سازمان مورد نظر شما کمک میکند تا آسیبپذیریهای سیستم را شناسایی و رفع کنید. با نصب بهروزرسانیهای لازم و اجرای سيستمهاي حفاظتي، شركت میتواند در برابر حملات نفوذ، دسترسي غيرقانوني به دادهها و سوءاستفاده از آنها، آسیبپذیری سيستم خود را به حداقل برساند. همچنین، استفاده از آنتی ویروس های سازمانی منجر به حفظ عملکرد سامانه و صرفهجویی در منابع سختافزاری و نگهداری از شبکه میشود. درحالیکه نصب انواع نرمافزار ضدویروس روى چندين كامپيوتر در يك شبكه، باعث كاهش عملكرد سامانه خواهد شد.
بررسی و خرید آنتی ویروس های سازمانی
هنگام بررسی و خرید آنتی ویروس های سازمانی برای یک شرکت، چندین فاکتور مهم و کلیدی باید در نظر گرفته شوند که شامل موارد زیر هستند:
· شناسایی و حذف تهدید
هدف اصلی یک نرمافزار آنتیویروس شناسایی و حذف ویروسها از سیستمهای یک سازمان است. بنابراین، ارزیابی توانایی نرمافزار برای شناسایی و ریشهکنکردن تهدیدهای شناخته شده و ناشناخته به طور مؤثر حیاتی است. لازم است برای شرکت و سازمان مورد نظر خود به دنبال آنتیویروسهایی باشید که حفاظت در زمان واقعی، تشخیص مبتنی بر رفتار و تجزیهوتحلیل اکتشافی را ارائه دهند.
· مقیاسپذیری و عملکرد
اغلب شرکتها دارای تعداد زیادی سیستمهای مختلف هستند که نیاز به حفاظت دارند. این مسئله بسیار مهم است آنتیویروسی برای شرکتها و سازمانهای بزرگ و کوچک انتخاب شود که بتواند به طور مؤثر مقیاسپذیر باشد، بدون اینکه عملکرد سیستمها را به خطر بیندازد. بنابراین قبل از خرید لازم است تأثیر نرمافزار بر منابع سیستم و توانایی آن در مدیریت افزایش حجم کار بدون ایجاد کندی قابلتوجه را مورد ارزیابی قرار دهید.
· مدیریت و اداره
مدیریت نرمافزار آنتی ویروس های سازمانی در یک شرکت میتواند کار دشوار و حساسی باشد. پس بهتر است به دنبال آنتیویروسهایی باشید که قابلیت مدیریت متمرکز را ارائه داده و به مدیران اجازه میدهند امنیت تمامی اطلاعات و سیستمهای خود را از یک رابط واحد، نظارت و کنترل کنند. البته ویژگیهایی مانند استقرار و کنترل از راه دور و گزارشات بهموقع باید در نظر گرفته شوند.
· هزینه و صدور مجوز
بسته به ویژگیها، مقیاسپذیری و گزینههای پشتیبانی، راهحلهای آنتیویروس میتوانند از نظر قیمت بسیار متفاوت باشند. شرکتها باید بودجه خود را متناسب با قیمت آنتیویروسهای مختلف ارزیابی کرده و موردی را انتخاب کنند که بیشترین ارزش را برای سرمایهگذاری آنها ارائه دهد.
· اعتبار و پشتیبانی فروشنده
اعتبار و سابقه فروشندگان آنتیویروس از جمله شاخصههای بسیار مهم برای ارزیابی کیفیت و مطمئن بودن محصول آنها است. ازاینرو به دنبال فروشندگان با سابقه به منظور ارائه آنتی ویروس های سازمانی قوی و ارائه پشتیبانی سریع و مؤثر از مشتری باشید.
· ادغام با زیرساختهای موجود
اغلب شرکتها دارای زیرساختهای فناوری اطلاعات هستند که شامل راهحلهای امنیتی مختلف مانند فایروالها، سیستمهای تشخیص نفوذ و ابزارهای پیشگیری از حذف و تخریب دادهها است. بر همین اساس، باید از این موضوع اطمینان حاصل کنید که آنتیویروس مورد نظر شما میتواند به طور یکپارچه با این نوع سیستمها ادغام شود تا بدون ایجاد اختلال در جریان کار، حفاظتی جامع ارائه دهد.
عوامل مهم هنگام مقایسه آنتی ویروس سازمانی
مقایسه چند آنتیویروس به شرکتها کمک شایانی میکند تا تصمیمی آگاهانه در این زمینه بگیرند. بنابراین هنگام مقایسه گزینههای مختلف لازم است به عوامل زیر توجه داشته باشید:
-
قابلیت تشخیص و حذف ویروسها
یکی از مهمترین عوامل و فاکتورها در انتخاب آنتی ویروس های سازمانی قدرت تشخیص دقیق و حذف کامل انواع ویروسها، تروجانها، کرمها و سایر نرمافزارهای مخرب است که نرمافزار مربوطه باید آن را به بهترین شکل ممکن انجام دهد.
-
ویژگیها و عملکرد
فهرستی از ویژگیهای ضروری مورد نیاز شرکت خود، مانند حفاظت از باجافزار، اسکن ایمیل، فیلتر کردن وب، یا رمزگذاری ایجاد کنید. آنتیویروسهای مختلف را بر اساس در دسترس بودن و اثربخشی این ویژگیها با یکدیگر مقایسه کنید و هر ویژگی اضافی که ممکن است باعث ارزش افزوده محصول مورد نظر شما شود را نیز در نظر بگیرید.
-
عملکرد و استفاده از منابع و قابلیت بهروزرسانی
تأثیر عملکرد آنتیویروس روی هر دو سیستم سرور و مشتری و استفاده از منابع از دیگر عوامل مهم در انتخاب آنها است. بهتر است به دنبال گزینههایی باشید که تعادلی بین حفاظت قوی و حداقل کندی سیستم ایجاد میکنند. چون نوع و شکل وب حملات هکرها به طور مداوم در حال تغییر است، ضرورت بهروزرسانی نرمافزار آنتیویروس بسیار اهمیت دارد.
کلام آخر
بررسی، خرید و مقایسه آنتیویروس یک فرایند حیاتی برای سازمانهایی است که به دنبال محافظت در برابر تهدیدات امنیت سایبری هستند. با در نظر گرفتن ویژگیهای کلیدی، مزایا و معایب راهحلهای برتر موجود، میتوانید تعیین کنید که کدام یک از این نوع آنتیویروسها با نیازهای منحصربهفرد سازمان شما هماهنگی بیشتری دارند.
البته به یاد داشته باشید که برای تصمیمگیری آگاهانه عواملی مانند مقیاسپذیری، سازگاری و اعتبار فروشندگان و وبسایتهای ارائهدهنده بسیار اهمیت دارد. ازاینرو اگر قصد تهیه آنتی ویروس های سازمانی را دارید به شما پیشنهاد میکنیم تا به وبسایت آنتیویروس پلاس، مرجع خرید لایسنس آنتیویروس و محصولات امنیتی در ایران، مراجعه کنید. با مناسبترین قیمت و ارائه راهکارها و مشاورههای متخصص در این زمینه بهترین محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید.